Jak poprawić swoje samopoczucie?

Wczoraj był światowy dzień walki z depresją. I tak mnie to natchnęło, aby napisać o tym jak poprawić swoje samopoczucie.

Przez ostatni rok, każdy z nas przechodzi sporo doświadczeń. Nie wszystkie możemy kontrolować, nie na wszystkie mamy wpływ. Kiedyś przeczytałam takie słowa, że nie zawsze mamy wpływ na to co dzieje się zewnątrz nas, ale zawsze mamy wpływ na naszą reakcję. Tylko łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale na pewno jest to coś nad czym warto popracować.

W dzisiejszym wpisie przedstawiam Ci moje niecodzienne sposoby na poprawę samopoczucia. Niektóre z nich odkryłam dopiero w tym roku i to właśnie one pomagają mi przetrwać zimę czy czas w izolacji.

Jak poprawić swoje samopoczucie?

Joga twarzy

Do teraz dziękuje mojej siostrze, która zaprosiła mnie do swojego królestwa na zoomie. Dominika codziennie od poniedziałku do piątku prowadzi 4 tygodniowe kursy z jogi twarzy. Jeśli jesteś w okolicach 30 lub więcej – trafiłaś idealnie. NIE MA LEPSZEGO PREZENTU JAKI MOŻESZ SOBIE SPRAWIĆ W TYM ROKU, serio!

Dominika codziennie przez 30 minut pokazuje nam jak masować swoją skórę twarzy, zdradza, gdzie znajdują się najważniejsze punkty akupunkturowe. O dziwo, niemal codziennie prezentuje nowy zestaw ćwiczeń, dzięki któremu:

  • Spłycasz istniejące zmarszczki
  • Ograniczysz powstawanie nowych zmarszczek
  • Ujędrnisz mięśnie twarzy (ja po tej jodze po raz pierwszy poczułam swoje mięśnie na twarzy!)
  • Podkreślisz kontur twarzy
  • Rozluźnisz mięśnie twarzy
  • Zbudujesz nowy nawyk dbania o siebie

Joga twarzy ma też wiele innych zalet, które wpływają bezpośrednio na Twoje samopoczucie. I ja to potwierdzam, po każdych zajęciach czuje się bosko! I nie ma dla mnie znaczenia, że nie mam na sobie makijażu. Czuje się jak po profesjonalnym zabiegu spa.

  • Wzrośnie Twoja pewność siebie
  • Poprawisz swoje samopoczucie
  • Zwiększysz energię siły życiowej i endorfin
  • Rozjaśnisz umysł

Dominika startuje z nowym kursem już od 8 marca! Dodatkowo, jeśli jesteś w gronie kobiet zapracowanych przygotowała ona specjalny pakiet! A teraz biegnij proszę do Dominiki po więcej informacji, ja ręczę za ten wspaniały czas całym moim serduchem! No i gładką buzią, która korzysta już z 3 kursu Dominiki.

Instagram Dominiki

Rytuały

Ja już dawno przekonałam się o mocy małych rytuałów.

Dla każdego z nas rytuał może oznaczać coś innego. Dla mnie jest to codzienne nawadnianie ciała po przebudzeniu się. Wypijam wtedy 4 szklanki wody z sokiem cytryny, kurkumą, octem jabłkowym, witaminą C. Na pierwsze śniadanie wypijam szklankę zielonego szejka. Czasami robię sobie sok ze świeżo wyciskanych warzyw. Dla mnie ten rytuał ma ogromne znaczenie, bo wierzę w to, że możemy wpłynąć na jakość swojego życia poprzez sposób odżywiania się.

  • Rytuałem może być też medytacja (dla mnie joga twarzy to też jest rodzaj medytacji).
  • Czytanie książki.
  • Wypicie kawy rozkoszując się widokiem za oknem.
  • Poranna joga.
  • Zapalenie ulubionych świec.
  • Słuchanie ulubionej muzyki.

Warto by wprowadzić swój mały rytuał do swojego codziennego życia, nawet na kilka minut. Warto robić je też samemu, dla siebie.

Rytuałem może być też kąpiel w wannie.

Zapisz się na kurs

Ja z kursów online i e-booków korzystałam już bardzo długo. Kiedy podróżowaliśmy korzystaliśmy tylko z takiej formy edukacji i bardzo nam ona odpowiadała. Mogliśmy uczyć się z każdego miejsca na świecie, a dzięki anglojęzycznym kursom podszkoliliśmy też swój język.

Oprócz jogi twarzy, bardzo polecam przestrzeń na Skillshare. Znajdziesz tam masę przydatnych kursów, na przykład:

  • Zarządzenie czasu
  • Marketing
  • Fotografia
  • Obróbka zdjęć
  • Jak tworzyć własne filmiki
  • Design
  • Malowanie
  • Mindfulness
  • Animacja
  • Ilustracja
  • Muzyka
  • Web Development

I masę innych! Są tam też workshopy, różne spotkania online z inspirującymi ludźmi z całego świata. Uwielbiam tę platformę, zawsze odnajdę tam coś nowego dla siebie.

Jeśli masz ochotę przetestować Skillshare totalnie za friko (miesiąc kosztuje jakieś 13 euro) to jeśli skorzystasz z mojego kodu poniżej do rejestracji – otrzymasz ode mnie 2 tygodnie za darmo. Po tym czasie, jeśli platforma nie spodoba Ci się, możesz się wypisać. Wypisać się możesz z dnia na dzień, bez żadnych zobowiązań.

2 tygodnie Skillshare za darmo

Polecam też mojego e-booka, dzięki któremu dowiesz się jak współpracować z hotelami na całym świecie.

Jak współpracować z hotelami na całym świecie

Sport

Ja wiem, że każdy nawija o tej aktywności fizycznej. Sama już czasami nie mogę na to patrzeć, ale aktywność fizyczna wpływa na nasz nastrój. Koniec, kropka. Czasami mam takie dni, kiedy nic mi się nie chce, najchętniej nie wychodziłabym z domu i spędziła cały dzień w dresach. Zauważyłam, że spędzając czas “na lenia” czuję się wtedy o wiele gorzej niż normalnie. Nawet, kiedy jestem zmęczona i moje ciało potrzebuje odpoczynku, to dobrze wiem, że nawet niewielka aktywność w tym dniu wpłynie pozytywnie na mój nastrój.

Wiem, że wiele z nas ma takie love-hate relacje ze sportem. Ja mam tak z bieganiem. Kiedy zacznę biegać, to endorfiny i dobry nastrój napędzają mnie. Ale nie daj boże, przestanę biegać – to ja w tym niebieganiu i jedzeniu czekolady jestem równie mocno wytrwała.

Dlatego teraz naprawdę staram się pilnować, żeby moje przerwy od sportu nie były dłuższe niż 2 dni. Bo wtedy o wiele łatwiej jest mi odpuścić.

Znalazłam też swoje ulubione aktywności sportowe, a są nimi:

  • Bieganie – mam to szczęście, że mieszkamy teraz w czystych terenach (pochodzę ze Śląska, gdzie w zimie dosłownie wdycha się zanieczyszczenia powietrza) i bieganie po lesie sprawia ogromną przyjemność.
  • Biegówki – moje kolejne odkrycie tego roku! Kiedy napadał u nas śnieg po kolana, dość ciężko biegało się w takich warunkach. Na szczęście odkryłam biegówki i od razu się zakochałam. Nie dość, że pracuje całe ciało, to w krótkim czasie zauważyłam, że mój cellulit wyraźnie się pomniejszył! A wcześniej pomimo starań, cellulit wciąż gościł na moich udach.
  • Morsowanie hehe – Wiem, że to przereklamowane hasło tego roku, ale mam to w nosie. Robię to wyłącznie dla siebie. W morsowanie wkręciła mnie moja zajebista ciocia (ten wyraz totalnie mi do niej nie pasuje, bo to kobieta petarda!) i ona sama powinna być reklamą dla tego sportu. Poziom szczęścia po takiej zimnej kąpieli jest nie do opisania!
Jak poprawić swoje samopoczucie? Rusz tyłek! 🙂

Wasze sposoby na poprawę samopoczucia

Ciekawa jestem czy i Ty masz swoje swoje sposoby jak poprawić swoje samopoczucie. Chętnie je poznam i wypróbuję. Jestem pewna, że jeszcze nie próbowałam wszystkiego 🙂

Slovakapolka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You May Also Like